i love Nuffnang

dah ramai ke???

counter

SALAM SUMA!!!

SALAM SUMA!!!

Along punya storiieeess....

smlm aku n hubby sampai umah kat kul 8 mlm..on da way blik keje kelmarin kitorg singgah Tesco xtra slayang..tu yg lmbat amik anak2ku..hehehe...

smpai jekk kat umah mak mertua aku..si along n angah dah sorak2 keriangan.. rindu sgt kat abh n ibu kot??...tetiba jekk along dah ajak balik umah, xnyempat2 ..ibu nak sembang ngan nenek kejap pun xbleh..rpanya2..ada cerita, ptutla dia ajak blik awai..

nenek dia pun ngadu la ngan aku...yang si along tu wat perangai yg bkn2 lak arini..aku tanya la kat along apa yg dia dah wat?? pastu tau apa dia ckp..."bu..bu..nenek wat (smbil tunjuk lengan dia la)..sakit"..konon2 nak minta simpati aku lerr tu..aku tnya lg sekali.."along wat apa sampai nenek marah??"
dia tengok muka nenek dia..pastu tgk abah dia..last bru dia jwb ..."bu, along nak kolah(skolah)..."aduh!!along2..tp bgus gak kecik2 lg dah kobar2 nak p skolah..

rpanya2 siang td dia mengamuk nak p skolah bila nmpak da bas skolah lalu depan umah..pastu minta beg skolah kat nenek dia..bla nenek dia marah..dia nak balik umah nak amik beg dia yg aku tinggal kan kat umah..dia kata nak p kolah(sekolah)..nak aji(mengaji)..nenek dia pun marah la..pa lg merajuk la anak laki aku sorg ni(mmg sensitif)..g la smbunyi kat dlm bilik makcik dia...dah tu nak kena pujuk lak..puas la nenek dia pujuk, xmo gak kuar dri bilik makcik dia..sedar2 dia lena kat tepi almari baju...

ai..along2..sabar la..umo bru nak masuk 3 thn..nnt thn dpan ibu anto la p skolah yekk...agaknya bila dia tgk mak pak sedara dia p skolah xda org nak main ngan dia..tu yg dia nak ikut depa..

No comments:

Post a Comment