i love Nuffnang

dah ramai ke???

counter

SALAM SUMA!!!

SALAM SUMA!!!
balik keje ptg semalam aku xtau nak masak apa..ingat nak tapau tp bosan lak..kang xtau nak mkn apa..dlm dok pikir2 tu sedar2 aku dah smpai umah mak mertua aku..rutin harian, amik hero2 aku la..pastu laki aku suwuh masak la..dia kata tingin nak mkn rendang lak...huhuh..naya aku!!waaaa...bru nak relaks kejap dah kena masak..mcm2 la hubby aku ni..tp syg punya pasai ... no hal la...hehehhe Add Image


aku xtau nak masak rendang apa..tp bila bukak esbox tgk da ayam ngan ikan tongsan jekk..hmm..masak rendang ayam je la..janji rendang..ntah camna time nak masak tu aku tringat yg aku da catit resepi rendang ayam yg bg aku resepi dia simple sgt..aku pun xingat kat blog mana resepi ni aku dpt..so klu sapa2 yg tertengok n terasa yg resepi kat bwh tu dia punya..aku ucap thanks bebanyak sbb..resepi kau mmg marvelous n simple.. akhirnya aku set wat rendang ayam n ikan tongsan tu aku goreng jekk tu anak2 aku..

Rendang Ayam

Bahan-bahan:

1 ekor ayam
2 btg serai - diketuk
1 helai daun kunyit - diracik halus
3 biji - santan

Bahan mesin:

15 tangkai cili kering
10 bwg merah
5 bwg putih
5cm halia
8cm lengkuas
15 cili padi - suka pedas tmbh la sendiri
20 biji lada hitam

Cara memasak...sama la cam masak rendang yg len...ke ada org masak rendang cara len?? xplain sket.....


No comments:

Post a Comment