i love Nuffnang

dah ramai ke???

counter

SALAM SUMA!!!

SALAM SUMA!!!

Pisang...pisang


Kebetulan ri tu masa balik kg, sempat gak ziarah tok aku b4 aku brtolak balik kl..ha, amik ngko setandan dia bg pisang masam...ermm poning gak pikior pa nk wat ngan pisang yg bebanyak ni.. awai2 ri tu aku wat cokodok..ngeh2..bg sket kat umh MIL tu breakfast..balik koje tgk da byk lg pisang..dah nk masak..godek2 pc aku pun search la rcp kek pisang..korang caya x..aku sepanjang meniti usia 25thn ni xprnah mkn kek pisang..haha..cam x logik lak kan..tp tu lah kenyataan... hikhik, aku pun xtau apsal..hehe..godek punya godek jumpa la rcp yg paling easy ni..mmg sonang bagai la...aku pun apalg mlm td gak p dok kecah kan dapuq sensorang..time dok bakaq tu, mak oiiii bau dia beshnya..huhu...aku asyik bukak tutup ja oven tu..hahah...laki aku kata aku mereng.. cmna dia xkata, buka oven tu semata tuk hidu bau kek..hahaha

Saat kek tu dikeluarkan dari oven...ishk aku mmg xthn la..awai2 tu cuma cubit2 manja gitu tuk merasa kebetulan lak masih panas...omak kau!! sedapnya...kini baru aku tau betapa sedapnya kek pisang ni..tu la dolu juai mahai la ni..melantak x hengat dunia xsedar ari dah larut mlm..ekeke..pas2 ni leh wat lg la ekk..tima kasih la pd tuan empunya rcp ni yg sudi share kan rcp dia..mmg beshhhh...jom kita check rcp ni ya..kot2 da sapa yg terbaca n rcp ni dia punya..aku ucap tima kasih n aku minta izin tuk post kan kat umah aku ni yek...

Kek Pisang
Sumber: Rahaniss.fotopages.com
Asal: xtau sapa punya rcp



Bahan-bahan:(aku gandakan bhn2 sbb loyang bosa)

1 cwn pisang - yang dh dilecek
3/4 cawan gula pasir
4 biji telur gred B
2 cawan tepung gandum
1 cawan minyak masak
1 tsp baking powder 1 tsp soda bicabonate
1 tsp esen vanila

Caranya:

1. Ayak tepung + soda +baking powder
2. Pukul telur dengan gula sampai kembang, masukkan ke dalam adunan pisang lecek tadi n kacau sebati.
3. Masukkan minyak dan kacau + esen vanilla dan last sekali buh tepung sedikit demi sedikit. kacau pelan². (aku tambah kepingan choclate yg disagat...)
4. Masukkan dalam acuan, dan bakar selama 45 minit hingga masak, temp 180.




No comments:

Post a Comment