i love Nuffnang

dah ramai ke???

counter

SALAM SUMA!!!

SALAM SUMA!!!
di satu hari...hari tu la..(dah lupa ari apa)...adik2 ipar termasuk hubby aku request masakan kungpao chicken n sambal tauhu...ok la..memandangkan suma bhn dah ada aku pun on je la..masak kat umah my MIL lak tu..huhu..ni yg xtahan ni..hehe...

1stly aku siapkan la sambal tauhu tu...setelah segalanya selesai..aku pun terus panaskan minyak yg dlm kuantiti sket..ayam tu aku dah siap salut ngan tepung jagung..panas jekk minyak aku terus masukkan suma ayam tu, lebih kurang satu tupperware gitu..dah masukkan tu..aku pun gaul2 la biar sebati supaya ayam tu masak sama rata jekk..tp aku dok heran gak..apahal ayam ni asyik melekit2..agaknya sbb aku letak banyak kot..xpikir apa2 g terus aku masukkan segala sos2 dan cili kering serta bawang dan gajus..(kebetulan da gajus kat umah MIL)..xbyk pun sket jekk..jadi la..aku pun terus la gaul2 biaq sebati org kata...tgh dok layan memasak tu..tetiba

hubby aku dtg jenguk kat dapur..pastu dia tnya aku..masak apa tu?? (dgn muka yg berkerut2) aku pun xplain la kat dia aku masak kungpoa chicken la...ermm dia xtnya apa dah terus blah..rasa pelik gak apahal hubby mai tnya soklan camtu...tgk ayam aku ok jekk..

dah siap suma terus la minta SIL aku hidangkan...time nak mkn jekk soklan yg paling best dari MIL aku...apsal ayam ni melekit2 ... huuhuu...time tu gak aku baru tersedar....waaaaaaaaaa

malunya aku...dah la masak kat umah MIL...cmne lak leh xsedar aku lupa nak goreng ayam tu dulu...patutla melekit dia lain mcm jekk...nak mkn pun rasa cam kembang tekak..waa...waa.. malu2..hubby aku gelak terkekek2.. smpai ati dia...tp bila tgk muncung aku dah sedepa dia pun paksa la diri mkn ayam tu..pastu dia leh kata...melekit2 pun sedap gak la ayam ni...tp dgn mimik muka yg wat aku rasa cam nak terburai jekk gelak aku..tp harus ku control...

dengan sopan aku bgtau kat MIL...lupa nak goreng la mak!!! hahaha....ni la jadikknya bila my kepala bikin mereng...wakakakahh



No comments:

Post a Comment