i love Nuffnang

dah ramai ke???

counter

SALAM SUMA!!!

SALAM SUMA!!!

spagetti & pizza


Dinner smlm aku xtau la nak masak pa...dah tu aku blik smlm pun kul 6.30..aku wat O.T. 1 jam..tu yg bila smpai kat umah tu rasa cam lotih jo...padahal bukan nak kena pikul batu-bata pun..juz mengadap pc ni jekk...tp punggung ni dah kematu la..dok ja kat kusi xbgn2...nak kejar masa...hihih..struggle tul!!.. tu la, hubby aku ajak mkn kat kedai xmo..kunun2 nak blik umah la nak masak mkn ngan anak2..tp smpai umah len jdinya...tu la, xmo dengar ckp laki lg kan..PADAN MUKA aku..hiihi...ermm..pikiaq2 pnya pikiaq smbil dok berbaring atas kusi (lotih bebenor la gamaknya..) bru tingat ada spagetti n pizza segera...aku pun sengih2 kambing kat laki aku...idea dah mari katakan...pastu tuk sos spagetti lak aku wat guna resepi sheperd-pie ri tu...heheh...seb bek la bhn2 balance wat ri tu ada g...xyah poning2..wat je!!..huh..dgn susah payahnya nak mangkit dri kusi tu..cam da gam melekat lak...dah tu rasa dapur tu cam jauh ja..padahal jln xsmpai 5 min pun dah smpai.."tu la kalau dah malas tu mcm2 alasan"...kata hubby aku...aku pun sengih lg..(cam kerang busuk pun ada gak ni..) Hubby aku pun dgn brlagaknya tnya aku "hah, mana bhn2 yg nak masak tu..." (aku ngan muka terkejut, sambil garuk2 kepala, ishh...biaq betoi..dia nak msk ke?? kang sapa pun xleh mkn..ahhaha)..ghopanya dia cuma nak tlg hiris ja...xbeshh lgsung..tp baguih gak klo x spageti tu mmg xjdikk ghupa spageti ler gamaknya... Hubby aku ni klo suwuh masak nasi ke goreng ayam/telor n megi pakar ler.. yg len tu jgn la disuwuh wat...muntah2 kang org yg mkn tu dek keracunan mknan..hahah..ya ampun...jgn marahh ye bang!!......tp kan keje aku bertmbah mudah bila hubby sanggup nak nolong..pastu piza segera yg aku beli kat pasaraya tesco tu pun dia yg panaskan...aahhh..lega...Akhirnya....






psst: resepi spagetti tu p la rujuk kat sheperd-pie...sedap gak....ermmm...delicious...yummy!!!






No comments:

Post a Comment